برکشتی نجات (معرفی کتاب)

در پیشگفتار این کتاب آمده است: ذکر خدا  و دعا و مناجات و عرض نیاز به دربار معبود یگانه در هر وقت و زمانی مطلوب است و راه پیوند خوردن و اتصال بندگان به ذات لایزال الهی است.

در میان ماه های سال، ماه هایی است که با ذکر و عبادت بسیار دم ساز است، مانند سه ماه رجب و شعبان و رمضان؛ یکی از خصوصیات این ماه ها برخوردار بودن آن ها از دعاها و مناجات های بسیار روح بخش است.

از جمله ماه مبارک شعبان که انتساب به شخصیت یگانه و بی نظیر پیامبر صلی الله علیه و آله دارد؛ دعاهایی که بسیار فاخر و عالیهالمضامین است و از آن جمله دعای شریف «صلوات ماه شعبان» است که به عنوان یکی از تعقیبات نماز در ماه شعبان خوانده می شود.

این کتاب در دو فصل با عناوینی همچون «شرح صلوات شعبانیه» و «ماه پیامبر و درخواست هایی حیات بخش» تهیه و تنظیم شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

«دعای صلوات شعبانیه»، «محتوا و اهداف صلوات شعبانیه»، «فضایل ماه شعبان»، «برنامه پیامبر در ماه شعبان» و «درخواست های حیات بخش» از موضوعاتی هستند که در این کتاب به آنها پرداخته شده است.

دعای شریف «صلوات» یکی از تعقیبات مهم در ماه معظم شعبان است. این دعای عظیم القدر، مشتمل بر شش صلوات است که اکثر آن ها قسمتی از فضایل و مناقب پیامبر صلی الله علیه و آله و آل آن حضرت را در بر دارد. این دعا ضمن اشاره به فضایل ماه شعبان در پایان آن، درخواست هایی ارزشمند و زندگی ساز از خداوند متعال را مطرح کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.