آفتاب در حجاب

معرفی کتاب در آستانه شهادت حضرت زینب سلام الله علیها

?آفتاب در حجاب اثر سید مهدی شجاعی

✊  اگر زینب نبود…!

? این مصرع را زیاد شنیده‌ایم که «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود». ماندگاری این حماسه مدیون حضرت زینب و شجاعت و تکلیف‌شناسی ایشان است. «آفتاب در حجاب»، همان آینه ایست که پی‌اش می‌گردیم؛ آینه‌ای که رو به خواهر اباعبدالله گرفته‌شده تا تصویری دقیق‌تر و روشن‌تر از او به ما نشان بدهد تا دختر فاطمه ‌سلام‌الله‌ علیها و علی‌ علیه‌السلام را بهتر بشناسیم.

? روایتی پر از حس و عاطفه، صلابت و اقتدار

آفتاب در حجاب، ۱۸ بخش دارد؛ ۱۸ پرده. هر پرده بخشی از زندگی حضرت زینب است و بیشترین بخش‌هایش مربوط به اتفاقات کربلاست. نویسنده از نگاه حضرت زینب سلام‌الله‌ علیها ماجرا را روایت می‌کند و با او صحبت می‌کند. روایتی پر از حس و عاطفه و توام با صلابت و اقتدار. آنجاست که تازه حضرت را و کار و رسالتشان را می‌شناسید. وقتی‌که خواهر، عمه و قافله‌سالاری را می‌بینید که چطور کمرش از این‌همه مصیبت خم می‌شود ولی در جای خودش محکم می‌ایستد و خطبه می‌خواند و قلب‌ها را متأثر می‌کند.

می‌بینید که چه قدر این زن، لحظه شناس است و در هرلحظه می‌داند که چه تکلیفی دارد و چه‌کار باید بکند. می‌داند که باید پیام و رسالت این نهضت را به گوش همه برساند تا این خون‌ها از دست نرود و کربلا فراموش نشود. خصوصاً آنجا که به خطبه‌های حضرت در شام و کوفه و دارالاماره یزید می‌رسد.

✅ سبک آفتاب در حجاب همه‌پسند است. چه خودتان بخوانید و چه بدهید به پدرتان و یا پدربزرگتان. همه را راضی می‌کند…

#معرفی_کتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.